30 Haz 2014

Kitap Yorumu - Sen Benim Diğer Yarımsın

Kitabın Adı: Sen Benim Diğer Yarımsın

Kitabın  Yazarı: Holly Bourne

Kitabın Orjinal Adı: Soulmates

Kitabın sayfa sayısı: 535

Kitabın çevirmeni: Handan Sağlanmak

Kitabın Yayınevi: Parodi Yayınları




Arka Kapak 

Ruh ikizleri; yalnızca onlar bu büyüyü taşır. Toprağa düşen yıldırım kadar nadir gelirler dünyaya. Ama bir araya gelip aşık olduklarında... İşte o zaman, toprak ikiye bölünür. Gökyüzü deryaya, derya ateşe hücum eder. Kargaşa yağar evrenin her bir köşesine, sel olur... 
Zarlar atılır, yıldızlar kesişir; ardından Poppy ve Noah düşürür toprağa o ilk kıvılcımı. Fakat o şey, iki büyülü ruhun karşısında durmaktadır, sanki görünmez bir duvar gibi. Felaket, kıyamet, ölüm; engelleyebilir mi kucaklaşmasını alacakaranlıkla gecenin? 

"Gerçek aşkın karşısında kim durabilir?"

"Korkusuz, taze, ateş kadar sıcak bir roman: Sen Benim Diğer Yarımsın. Kesinlikle soluksuz okuyacaksınız. -Amazon-

"Herkes hayatında bir defa da olsa ruhunun derinliklerinde gerçek aşkı tatmıştır. İşte bu kitap size o tadı tekrar hatırlatacak. -Usbourne Yayın Grubu-

"Romeo ve Juliet'i bir kenarda tutun, Poppy ve Noah'la tanışın. -The Lancashire Evening Post-


Kitap Türü: Aşk, Romantik, Aksiyon, Fantastik

Konu: Poppy ve Noah adında adında iki insanın ruh ikizi olması, haliyle birbirlerine duydukları büyük aşk ve bir araya geldiklerinde dünyayı yok etme olasılıkları. 

Kitap Hakkında Görüşüm

Önsözde "Hollywood da, Stephenie Meyer de, romantik tarzda kitaplar basan yayınevleri de haklıydı; ruh ikizi diye bir şey gerçekten vardı. Anlamadıkları şeyse şuydu: Ruh ikizinizi bulmak yıkım olabilrdi bazen." yazıyor. 
Yazar ruh ikizlerinin, yani Noah ve Poppy'nin nasıl diyeyim sosyal yaşamlarını, duygularını çok iyi anlatmış.  Kurgu gerçekten şu 'yıkım' kısmına gelene kadar harikaydı.Açıkçası oradan sonrasını çok saçma buldum. Bir araya geldiklerinde, birbirlerine temas halinde olduklarında -ki bu neredeyse her zaman oluyor- dünyada bir takım doğal afet meydana getiriyorlar. Şimşek çakması, kar ve yağmur yağması, deprem olması.. gibi. Birde dediğim gibi ruh ikizi olduklarından sanırım bir aradayken  oynaşmadan duramıyorlar vıcık vıcık "öğğ" diyorum ve Poppy'nin söylediği şeyler de olmasa "Aşk bunun neresinde?" Yazar fantastik türe hiç karışmadan, sonlarına aksiyon sokmadan normal yaşam standartlarında bir final yapsaydı daha çok sevilen bir kitap olurdu ama ben fantastik severim, iyi bir okuyucuyum. Çok iyi fantastik kitaplar okuduğum için bu kitabın sonlarını sevmemem doğaldır diye düşünüyorum. Ya da en basitinden zevkler ve renkler tartışılmaz diyebiliriz... 

Tavsiyem

Bu kitaba ölüp biten, okurken ağlayan ve mutlaka okumanızı isteyen bir sürü okuyucu var! Eğer sizde bu tür kitapları seviyorsanız mutlaka okumalısınız. Pişman olacağınızı hiç sanmıyorum. Bu yazarın ilk kitabı olmasına rağmen oldukça iyi bir çıkış yakaladı, iyi bir okuyucu kitlesi var.  

                                   Tanıtım Videosu 

Şimdi kitaptan biraz alıntı yapalıım

Hayatımızda bazı dramlar olacağına eminim. Sanırım aşık olmak işin kolay kısmı. Tüm dramlara yol açansa bir arada kalabilme kısmı. 
İster gerçek aşk olsun ister kandırmaca, hepsi aynıydı. Hepsi acıyla sonlanıyordu. Ve bu gerçeği kabullenmek evrensel olarak o kadar zordu ki hasarı azaltmak adına peri masalları ve mutlu sonlar yaratıyorduk. 
Aşk, o filmlerdeki gibi çözülmesi gereken bir denklem değil. Gerçek aşk hikayelerine baksana. O formülü hatırlanması güç sisin içindekilere değil. Okulda öğrettikleri aşk hikayeleri, şu sonsuza dek sürenler. Oralarda aşk, başkahramanları hep yok ediyor. Onları birbirlerinden ayırıyor. Yaşamlarını yaşanmaz kılıyor. Ya bizimki de öyle olursa?  
Gerçek aşk her derde deva olmaz.
Gerçek aşk her zorluğu aşamaz. 
Ve en önemlisi, gerçek aşkın sonu her zaman mutlu bitmez; konu bu değildir. 
Ama gerçek aşk sizi değiştirir. 
Yeniden şekillendirir. 
Kalbinizi yakıp her zamankinden güçlü ve çarpıcı bir anka kuşu gibi yeniden aydınlanan bir kora çevirir. 

- Söylediğim gibi yazarın duyguları gerçekten çok iyi anlattığını düşünüyorum eminim bu alıntıları okuyunca bile bana hak vermişsinizdir, bir de kitabı okusanız neler olacak!! Aslında finalden de muhteşem bir alıntı yapacaktım fakat okumayanlar ve okumak isteyenler için ağır spoiler olur diye düşündüm o yüzden yapmadım. Kitabı okursanız ne demek istediğimi anlarsınız. Bir sonraki kitap yorumumda görüşmek üzere, hoşça kalın! 







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder